top of page
  • משה רוזנטל

חקירות פרטיות

אנו נהנים לצפות במותחן ריגול בלשי ולעקוב בחשש מהול בהתרגשות בגיבורים המרצדים על המסך ומתמודדים עם סוגיות מאתגרות שונות. ההנאה הזו משתנה ברגע שבו חיינו מתחילים להידמות למותחן, המאלץ אותנו להיעזר בשירותי חקירות פרטיות. רוזנטל – לביא חקירות הינו משרד חקירות רשום ומורשה, בעל ניסיון רב ומומחיות ענפה בליווי ובטיפול לקוחות תוך שמירה על דיסקרטיות, נחישות, התמדה ורגישות.

כיצד מתבצעות חקירות פרטיות?

סרטיו של הסוכן החשאי, ג'יימס בונד 007, הם אמנם שוברי קופות, אך הם לא מייצגים נאמנה את עבודתו של הבלש והחוקר הפרטי. בסרטים, הגיבור תמיד מוצג בקיא, שולט ומתמצא בכל ומתמודד בקלות גם עם האתגרים המורכבים ביותר. לעומת זאת, במציאות עבודת הבילוש היא אינה תמיד כה פוטוגנית וחלקלקה. חקירות פרטיות דורשות מהחוקר שלל מיומנויות. הנה הצצה לכישוריו הנבחרים –

  1. חשיבה יצירתית – לעיתים קרובות החוקר נדרש לחשוב מחוץ לקופסה ולהיכנס לנעליהם של אחרים כדי לגבש תכנית עבודה אסטרטגית. במקרים בהם החוקר הפרטי ייקלע למבוי סתום, עליו לחשוב באופן יצירתי כיצד הוא יצליח לצאת ממנו ולנצלו לצורך הצלחת משימתו.

  2. גמישות מחשבתית ומהירות תגובה – אנשים הם אינם מדע מדויק וקשה להתחקות אחריהם במאת האחוזים. בנוסף, הם שונים אחד מהשני. לכן, החוקר נדרש להתאים עצמו לתנאי השטח בזריזות וביעילות. תגובה מהירה וגמישות מחשבתית מאפשרים לחוקר לשנות את האסטרטגיה שלו כדי להגיע למטרה וליעד.

  3. מיומנות בביצוע מעקב – אחת משיטות האיסוף העיקריות היא ביצוע מעקבים. אלו מתבצעים בשלל אופנים – מעקב רגלי, מעקב ממונע ועוד. כדי לבצע את המעקבים כראוי, החוקר נדרש לדיסקרטיות, תנועה מהירה ויכולת מוצלחת להסוואה.

  4. חשאיות ודיסקרטיות – לאלו ישנה חשיבות עליונה בתחום העבודה. חוקר פרטי שאינו מסוגל לבצע את עבודתו בפרטיות, אינו נחשב מקצועי דיו. לצורך כך, החוקר נדרש באימונים רבים וכן משכלל את המיומנויות הללו תוך כדי דרכו המקצועית.

חקירות פרטיות

במה תורם החוקר הפרטי?

שירותיו של החוקר הפרטי נדרשים בראש ובראשונה בכדי להתחקות אחר האמת במצב מעומעם ולא ידוע. במקרה כזה, החוקר הפרטי יסייע בהבאת ממצאים, ראיות והוכחות שאלו ישמשו את מזמין החקירה, הלקוח, לצורך החלטותיו השונות. לעיתים קרובות, הממצאים הללו משמשים כהוכחה קבילה בבית המשפט לצורך המשך תחקור וכן יקדמו את מסירת הודאתו של הנאשם.

bottom of page