top of page
  • משה רוזנטל

חקירות כלכליות

מטרתה העיקרית והחשובה ביותר של החקירה הכלכלית היא מניעת הונאה או פגיעה כלכלית ברכוש, עסק או אדם. במקרים בהם לקוחות, שותפים עסקיים (או אפילו בני זוג במצב של פרידה), טוענים כי אין ביכולתם לשלם את חובותיהם, נדרשת חקירה כלכלית לצורך הערכת מצבם הפיננסי של החייבים.

חקירה כלכלית כוללת: בדיקה כלכלית של אדם פרטי או חברה. (נדל"ן, פיננסים וכד'). חקירות אודות חייבים, נכסיהם הפיננסיים ורכוש אחר. ברור יכולות ההחזר שלהם וניסיון העלמת כספים מהנושים. ביצוע חקירות עבור אנשי עסקים העומדים בפני עסקת רכישה של חברה, או לפני חתימה על הסכם שותפות. בירור מצבה העסקי האמיתי של החברה ובחינת חוסנו הפיננסי של השותף הפוטנציאלי. חקירה כלכלית של בן זוג במצב של גירושין או פירוד. במקרים רבים מכינים בעלים את הקרקע לגירושין המתקרבים, ואז מרוקנים חשבונות, מוציאים כספים, שוברים תכניות חיסכון וכו'. לעניין זה ראה גם חקירת בגידות. משרד רוזנטל – לביא חקירות מבצע חקירות מקיפות, אמינות ואיכותיות, תוך שימוש בציוד מתקדם והקפדה על דיסקרטיות מלאה. בסיום החקירה מוגש ללקוח תיק המכיל סיכום מפורט בצירוף הראיות שנאספו.

לא בכדי טוענים כנגד ערבוב Business יחד עם Pleasure. כאשר מכניסים למשוואת מערכת היחסים כסף, אזי האיזון מופר וקיים מצב שבו היחסים עלולים לחוות קשיים וטלטלות. לא אחת, קרה שהכסף עיוור את עיני האנשים והוביל אותם לבצע עוול. חקירות כלכליות נועדו כדי להפיג את החשש שבו נפלנו קורבן לגזל, לגניבת כספים ועוד. כדי להתחקות אחר כספכם, עליכם לבחור במשרד חקירות ראוי ומנוסה כמו רוזנטל – לביא חקירות, שהוא משרד מורשה ורשום, ישנו ניסיון רב, מומחיות ענפה והאמצעים המתאימים כדי לסייע לכם בכך.

על חקירות כלכליות

כסף הינו אמצעי להשגת מטרות, יעדים ושירותים שונים, אך לעיתים קרובות אנשים מתייחסים אליו כאל המטרה הסופית. מסיבה זו, לעיתים אנשים מבצעים פעולות שערורייתיות. חקירות כלכליות הוא שם רחב לחקירות המתרחשות על רקע כלכלי, ובהרחבה –

  1. שותפות עסקית – בדיוק כפי שלא תכניסו כל אדם לביתכם, כך לא תכניסו כל אדם לביתכם השני, העסק שעמלתם עליו עמוקות ובניתם אותו בזיעת אפכם. שותפות עסקית דורשת איחוד הון וכספים ולכן חשוב מאוד להבין מיהו השותף הפוטנציאלי והאם הוא עשוי, חלילה, להזיק לעסק.

  2. רכישת חברה – סיטואציה עסקית נוספת שחשוב מאוד לבחון אותה לעומק את כל המתחולל מאחורי הקלעים. במקרה כזה, חשוב מאוד לדעת לאן אתם עומדים להיכנס ומהו מצבה הפיננסי של החברה.

  3. מאתרים נכסים – במקרה שבו אדם חייב לכם כספים וטוען כי אין באפשרותו לשלם, חקירה כלכלית תבחן היטב ותעריך את מצבו הפיננסי את נכסיו השונים.

בנוסף, בעת גירושין, אנשים עשויים להסתיר את כספיהם ולרוקן את חשבונותיהם ולכן בדיקת איתור רקע פיננסי תאפשר להתחקות אחר מה שיש ניסיון להסתירו.

חקירות כלכליות

על חשיבות הבחירה בחוקר פרטי

כיום, ניתן למצוא בקלות אמצעי מעקב משוכללים (באופן יחסי) בשוק ולכן רבים נתקלים במחשבה שיוכלו לבצע בעצמם מעקב או חקירה. ההפך הוא הנכון, והחוק מגבה עמדה זו. לפי חוק החוקרים הפרטיים, אדם שאין בידו רישיון לעיסוק כחוקר פרטי, אינו רשאי לעשות זאת ואף צפוי לעמוד לדין פלילי במקרה שעבר על הוראה זו. מלבד זאת, על הראיות וההוכחות להיאסף כחוק כדי שיהיו קבילות בפני בית המשפט.

מלבד זאת, לאדם הפשוט מן השורה אין את הניסיון, המיומנות והאמצעים (המקצועיים, החדשניים והמשוכללים ביותר) כדי לבצע עבודת חקר ראויה, ממוקדת ומניבה פירות.

bottom of page