top of page
  • משה רוזנטל

חקירות אישות-יתרונות ומגבלות

מה חשוב לדעת בעת הזמנת חקירת אישות?

כאשר מגיע לקוח לצורך הזמנת חקירה על בן/בת זוג, האלמנט הבולט ביותר הוא הכעס. הרגשות השולטים הם כאמור כעס, קנאה וגם פחדים לגבי העתיד ומקומו של בן הזוג בחיי הילדים.

כעסים כאלה המנחים את המזמין הם כר פורה לביצוע טעויות. מדובר על משגים במהלך עימותים עם בן/בת הזוג, בטיפול בעימות מול הילדים ופעמים רבות גם בעיות במישור הכלכלי המשפחתי.

קודם כל, אנו מקפידים להסביר ללקוח את המגבלות בביצוע החקירה ואילו ראיות ניתן להביא לו ולבית הדין. המגבלות נובעות לרוב מחוקי הגנת הפרטיות המחמירים, האוסרים על חוקר פרטי בחיפה ועל חוקרים בכללי כניסה או צילום ברשות הפרט.

רבים המגיעים אלינו תוהים מדוע אינם יכולים לצלם את בת זוגם עם המאהב בבית מלון או בצימר.. "זו הלא אשתי החוקית ואני רשאי לדעת מה היא עושה בכל עת" – זהו סוג טענה שנשמע לרוב. התשובה היא שזה אסור ובלתי חוקי. למרות הקשר המשפחתי, לכל אדם זכות לפרטיות עם בן זוגו, או עם כל אדם אחר שיבחר. לחוקרים אסור להכנס לחדרי מלון והלקוחות מסתמכים בעיקר על סרטים אמריקאיים בהם נראים חוקרים פורצים לחדרי מלון בו נמצאים "הבוגדים" ומצלמים אותם כשמאחוריהם צופים בנעשה בני הזוג החוקיים…

אז חד משמעית- בארץ פעולות אלה אסורות עפ"י חוק. בנוסף, אנו נמנעים מצרוף המזמין לאזור החקירה ואף אוסרים זאת בפרוש מחשש להתפרצות רגשות, או אלימות.

גם מאוחר יותר, בעת הצגת ממצאי החקירה למזמין, אנו משתדלים לשוחח עימו/ עימה בעדינות ולנסות לרכך את התגובות האפשריות.

כ"כ, אנו מסבירים כי גם צילום הבוגדים בעת כניסה לצימר ויציאתם ממנו לאחר זמן מה, מהווה ראיה חותכת עבור בתי הדין לענייני משפחה בכל המגזרים- היהודי, המוסלמי, הנוצרי והדרוזי.

טיפים נוספים בנושאי חקירות אישות יובאו במאמרים הבאים באתר זה.

בהצלחה.

משה     רוזנטל,

מור לביא,


bottom of page