top of page
  • משה רוזנטל

חקירת בני נוער/ילדים

בשנים האחרונות פונים למשרדנו הורים רבים המודאגים משינויי התנהגות של ילדיהם (בנים ובנות כאחד) ומבקשים להתחקות אחר מעשיהם בשעות בהן הם אמורים להמצא בבית הספר/ תנועת נוער/ כל בילוי אחר. טווח הגילאים של אותם ילדים רחב, החל מגילאי 12-13, ועד לילדים בוגרים אחרי צבא. לדוגמה, פנו אלינו הורים ל"ילד" אחר צבא, בן 23, שחשדו כי בנם החל להשתמש בסמים. הוא הפסיק לעבוד, ישן כל שעות היום והיה יוצא רק בשעות הלילה המאוחרות. אותו בחור ניתק קשר עם חברתו- עימה יצא במשך שנתיים, והחל לצאת עם בנות שלא מצאו חן בעיני הוריו. לאחר 2 ימי מעקב התברר כי הבחור החל להשתמש בסמים ואפילו לסחור בהם, יחד עם בת זוג חדשה שהכיר… סיפור לא פשוט להורים. לאחר מאמצים- הם הצליחו לנתקו מהחברה ומהסמים ולהחזירו למוטב ולחיי עבודה ולימודים.

באשר לילדים הצעירים יותר, מדובר בד"כ בעזיבת ביה"ס בשעות לא מקובלות, עישון (סיגריות או סמים קלים), התחברות לחברת בני נוער מבוגרים יותר- המדובר בעיקר בבנות, קיום יחסי מין ללא הבחנה וכו'.

מעקב וברור מעשיהם של הילדים הינה (כמעט) הדרך היחידה לבדיקת מעשיהם ולעצירת הדרדרות למעשים אסורים/ לא חוקיים/ מסוכנים. ככל שנברר מוקדם יותר את המצב- כך יהיה קל יותר להחזיר את הילד למסלולו הרגיל.

במקרה מסויים פנה אלינו איש עסקים שהרבה לעבוד בחו"ל וביקש לבדוק את מעשי בנו בן ה-16. לאחר זמן קצר הבחנו כי הנער נוסע במוניות בלבד, קונה חפצי ערך יקרים, שותה משקאות אלכוהוליים ומבלה בחברת נערות ליווי.

bottom of page